Wat is ScoutsOnline (SOL)?

ScoutsOnline (SOL) is het ledenadministratiesysteem voor alle scoutinggroepen in Nederland. Dus ook de Huysmangroep maakt hier gebruik van om de ledenadministratie in bij te houden.

In dit systeem worden de relevante gegevens van de leden opgeslagen. De speltakleiding en het bestuur van de Huysmangroep hebben toegang tot deze gegevens, zodat men brieven per e-mail kan sturen en, indien nodig, de ouders kan bellen of het verzekeringsnummer van een lid kan opzoeken. Ook Scouting Nederland maakt gebruik van deze gegevens, om bijvoorbeeld de 3-
maandelijkse Scouting Magazines te kunnen versturen. Als je inlogt kun je opgeven of je dit magazine wel/niet wilt ontvangen.

Hoe wijzig ik mijn contact- en persoonsgegevens?

Voor de Huysmangroep is het van belang dat de gegevens in de ledenadministratie actueel zijn, vooral voor (zomer)kampen. Dit geldt voor adres-, telefoon- en e-mailgegevens. Gegevens in de ledenadministratie kunnen gewijzigd worden door een mail te versturen naar onze ledenadministratie, maar vaak is het sneller en gemakkelijker om dit zelf te doen:

  1. Ga naar ScoutsOnline (SOL) of zie linksboven in het menu;
  2. Kies, nadat je bent ingelogd op Scouts Online, voor de opties ‘Mijn Scouting’ en vervolgens ‘Mijn basisgegevens’.

Meer informatie nodig? Zie hieronder of Lees de handleiding van Scouting Nederland

Important note for non-native speakers

Unfortunately, it is not possible for non-native speakers to use ScoutsOnline in languages ​​other than Dutch or English. To still be able to do this, you can use the browser (such as Edge) to translate fields into the desired language, more information.

Hoe log ik in op ScoutsOnline?

  1. Heb je nog geen inlogaccount? Lees dan het kopje hieronder, hierin wordt beschreven hoe een inlogaccount kan worden aangemaakt.
  2. Heb je al wel een inlogaccount? Vul dan eerst je gebruikersnaam in om in te loggen en klik vervolgens op “Log in”.

Hoe maak ik een ScoutsOnline account aan?

Het aanmaken van een inlogaccount dient eenmalig te gebeuren en is gekoppeld aan een persoon (het is dus niet mogelijk om met één inlogaccount de gegevens van meerdere leden te wijzigen en/of meerdere leden in te schrijven voor activiteiten).

Het aanmaken van een inlogaccount werkt als volgt:

  1. Ga naar ScoutsOnline (SOL) of zie linksboven in het menu;
  2. Klik vervolgens op “(inlog-)account aanvragen”;
  3. Vul alle gegevens in, vervolgens wordt er gekeken of er een scoutinglid gevonden is die voldoet aan de door u ingevulde criteria;
  4. Als alles goed is gegaan ontvangt u een mail waarmee u het account kunt activeren;
  5. Daarna kunt u navigeren naar ‘aanvullende gegevens’ om de persoonsgegevens in te vullen.

ScoutsOnline – loginpagina (2024)

Waar staan de (aanvullende) persoonsgegevens?

Daarna kunt u navigeren naar de ‘aanvullende lidgegevens’ om de persoonsgegevens volledig te maken, sommige velden zijn verplicht (aangegeven met een *). Belangrijk: vul de eerste keer álle verplichte velden in voordat u deze indient, controleer dit ook goed! Wanneer een foutmelding wordt getoond worden alle velden opnieuw ingesteld, dus (helaas) leeg. Als u de eerste keer succesvol heeft opgeslagen zou in het vervolg niet alles opnieuw ingevuld moeten worden bij een foutmelding.

ScoutsOnline – persoonsgegevens (2024)